Go to main content Go to search

Sustainable development at Turku UAS

Turku University of Applied Sciences will be carbon neutral by 2025.
Page updated 14.6.2021

Sustainable development at Turku UAS – towards carbon neutrality

We promote ecologically, socially and economically sustainable development.

  • Education: we promote information on, skills in and attitudes to sustainable development
  • Research, development and innovation activities: we impact society with projects which promote sustainable development.
  • The organization’s own activities: we live what we preach.
     

Current issues

Our commitment

Handprint

We offer solutions for sustainability challenges and increase competence in sustainable development.

Education

  • All graduates from Turku UAS possess the basic skills in sustainable development.
  • We offer continuous education which promotes sustainable development.
  • We promote the accessibility of higher education.

Research, development and innovation activities

  • We produce solutions for sustainability challenges in RDI projects.
  • We will implement a set of criteria which measures the sustainability of project activities.

Management and personnel skills

  • We will increase and measure the competence of our staff in sustainable development.
     

Carbon footprint

Turku UAS will be carbon neutral by 2025.

  • We will calculate our carbon footprint annually and reduce our emissions
  • From 2025 onwards, Turku UAS will be climate positive i.e., we will reduce the greenhouse gas emissions of the globe. 

Read more:

The programme for sustainable development and responsibility of Turku University of Applied Sciences (pdf in English)

  • The programme is based on the UN’s sustainable development goals.  
  •  We are involved in implementing the climate programme of the City of Turku.

 

Alt=""
saahavaintoja_teoskuva__kaisa_viitasalo_pieni.jpg
Educity inside
Alt=""

Publications

Konst T. (2021). Kestävä kehitys korkeakoulutuksessa sanoista tekoihin. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja 139; Turku. http://julkaisut.turkuamk.fi/isbn9789522167774.pdf

Puurula J., Konst T., Friman M. (2021). Viheliäisiä ongelmia ratkomassa - amk-henkilöstö kestävyyshaasteiden edessä. (HAMK Unlimited Journal 20.4.2021)

Konst T., Friman M. (2021). Kohti parempaa työelämää ilmastonmuutoksen aikana. Työelämän tutkimus, Vol 19 Nro 1 (2021). 12.3.2021.

Kääriä, J., Castrén-Harju, K-M. (2020). Vastuullisuus: reilusti kohti ilmastopositiivisuutta. Talk- verkkolehti, Kiertotalous 23.4.2020.  https://talk.turkuamk.fi/kiertotalous/vastuullisuus-reilusti-kohti-ilmastopositiivisuutta/

Konst T., Puurula J., Friman M. (2020). Ammattikorkeakoulujen henkilöstö ilmastohaasteen edessä. TALK verkkolehti 21.10.2020. https://talk.turkuamk.fi/kiertotalous/ammattikorkeakoulujen-henkilosto-ilmastohaasteen-edessa/

Konst T., Friman M. & Scheinin M. (2020).  Muuttuva työ ilmastonmuutoksen aikana – miten ammattikorkeakoulutus reagoi? HAMK Unlimited Journal 23.3.2020 http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202003238744

Konst T., Kääriä J. (2020). Kestävän kehityksen osaamistarve koskee kaikkia aloja. Turun Sanomat 7.12.2020. https://www.ts.fi/puheenvuorot/5155249/Kestavan+kehityksen+osaamistarve+koskee+kaikkia+aloja

Konst T. & Scheinin M. (2020). Kestävä tulevaisuus oppimissuunnitelmissa – Mitä askeleita otimme Turun AMK:ssa vuonna 2019. TALK-verkkolehti 13.4.2020. https://talk.turkuamk.fi/innopeda/kestava-tulevaisuus-oppimissuunnitelmissa-mita-askeleita-otimme-turun-amkssa-vuonna-2019/

Konst T., Scheinin M. (2020). Uudistuva korkeakoulutus 5.0 – mistä on kyse? UAS Journal 2/2020. https://uasjournal.fi/2-2020/uudistuva-korkeakoulutus/

Konst T. & Scheinin M. (2020). Kestävä tulevaisuus Turun ammattikorkeakoulussa – opiskelijoiden havaintoja ja ehdotuksia. TALK-verkkolehti 27.1.2020. https://talk.turkuamk.fi/puheenvuoroja/kestava-tulevaisuus-turun-ammattikorkeakoulussa-opiskelijoiden-havaintoja-ja-ehdotuksia/

Konst T., Scheinin M. (2020). Why Education 4.0 is not enough – Education for Sustainable Future. EduLearn20 Conference Proceedings. ISBN 978-84-09-17979-4. https://www.theseus.fi/handle/10024/347360

Konst T., Scheinin M. (2019). Muuttuva työ ilmastonmuutoksen aikana – näkemyksiä ja ideoita. TALK-verkkolehti 24.9.2019. https://talk.turkuamk.fi/puheenvuoroja/muuttuva-tyo-ilmastonmuutoksen-aikana-nakemyksia-ja-ideoita/

Konst T. (2020). Towards posthumanistic curricula in higher education. Human and Nature. Research Reports from Turku University of Applied Sciences 50, pp. 169-182

Konst T. (2019). Embedding Posthumanism in Higher Education. Trace: Finnish Journal for Human-Animal Studies. Vol 5, 2019.  https://trace.journal.fi/article/download/77317/40962

Kairisto-Mertanen L., Konst T. (2020). Redesigning Education - Visions and Practices. Course Material from Turku University of Applied Sciences 130; Turku. https://julkaisumyynti.turkuamk.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&groupID=269&action=viewPromotion&itemcode=9789522167538

Our experts

Manager of Climate Issues at Turku UAS

Mr Juha Kääriä
Ph.D, Principal Lecturer, Manager of climate issues
+358 50 598 5776
firstname.lastname@turkuamk.fi

Circular Economy

Ms Piia Nurmi
MSc (econ), Research Group Leader, Senior Lecturer, Research Group Leader
+358 40 355 0931
firstname.lastname@turkuamk.fi

Sustainable development in education

Taru Konst
Dr, Principal Lecturer, Senior Advisor
+358 44 907 4588
firstname.lastname@turkuamk.fi